پیچیدگی استخدام و حفظ پرسنل

پیچیدگی استخدام و حفظ پرسنل

اگر در حال استخدام برای یک استارتاپ هستید پس سخت تلاش کنید که با استخدام افراد مناسب تنها آغاز فرآیند است و متقاعد کردن آنها برای ماندن اغلب یک چالش بزرگتر است.

از کوچک‌ترین استارت‌آپ‌ها تا بزرگترین شرکت‌ها، جابه‌جایی کارکنان مشکلی پرهزینه است، مشکلی که بخش‌های منابع انسانی، مدیران استخدام و دیگران باید برای غلبه بر آن تلاش کنند. جایگزین کردن یک پرسنل سخت‌کوش هرگز کار آسانی نیست و هزینه‌های استخدام، بررسی رزومه و مصاحبه می‌تواند واقعاً افزایش یابد. اگر می‌خواهید از این هزینه‌های غیرضروری جلوگیری کنید، با استفاده از این مراحل آسان که برای نگه داشتن کارکنان بزرگ در جایی که هستند، شروع کنید.

افراد مناسب را استخدام کنید

هر برنامه خوب حفظ کارمندان با استخدام افراد مناسب شروع می شود. اگر می‌خواهید کارمندانی که وارد کشتی می‌کنید بمانند، باید مطمئن شوید که آنها برای فرهنگ شرکت مناسب هستند، بنابراین تنظیم دقیق فرآیندهای استخدام و استخدام باید اولین اقدام باشد.

اگر اشتباه استخدام کردید، ضررهای خود را به سرعت کاهش دهید

حتی بهترین فرآیند استخدام و استخدام گاهی اوقات خراب می شود و مهم است که در سریع ترین زمان ممکن به این وضعیت رسیدگی کنید. استخدام فردی که برای سازمان شما مناسب نیست، نباید ضربه مهلکی باشد، اما هر چه مدت طولانی تری در اطراف بماند، احتمالا آسیب بیشتری به او وارد می شود.

مطالعه بیشتر
مواجه منابع انسانی با عصر روباتیک

محیطی از باز بودن، کار تیمی و همکاری را ایجاد کنید

کارمندانی که احساس می‌کنند عضوی از یک تیم هستند، نسبت به همتایان کم‌تعامل خود، احتمال ترک کار بسیار کمتری دارند، بنابراین به دنبال راه‌هایی برای ایجاد محیطی دلپذیر برای همه استخدام‌های جدید خود باشید.

روی آموزش صحیح سرمایه گذاری کنید

پرتاب کردن یک شخص جدید در یک محیط ناآشنا و انتظار از آنها برای انجام کار، دستور العملی برای فاجعه – و گردش سریع است. اگر می‌خواهید کارمندانتان در درازمدت موفق باشند، باید روی رژیم آموزشی مناسب سرمایه‌گذاری کنید. ممکن است در ابتدا گران‌تر باشد، اما آموزش مناسب با کاهش گردش مالی پرهزینه و بهبود نرخ حفظ کارمندان، سود زیادی را به همراه خواهد داشت.

انعطاف پذیری ارائه دهید

تعادل خوب کار/زندگی بخشی ضروری از فرهنگ مدرن محل کار است و ایجاد انعطاف پذیری در عملیات شما راهی عالی برای نگه داشتن بهترین پرسنل در کشتی است. ارائه ترتیبات کاری منعطف مانند دورکاری و به اشتراک گذاری شغل، کمک زیادی به کاهش گردش مالی پرهزینه خواهد کرد.

مصاحبه های خروجی خود را جدی بگیرید

وقتی یک کارمند تصمیم به ترک می گیرد، به راحتی می توان با مصاحبه خروج به عنوان یک امر رسمی برخورد کرد، اما این جلسه نهایی یک فرصت طلایی است، فرصتی که نمی توان از آن گذشت. کارمندان سابق به زودی ممکن است در راه بیرون رفتن از درب منزل آماده تر باشند، بنابراین به آنچه می گویند گوش دهید و با تنظیم سیاست های استخدام خود، این درس ها را به پیش ببرید.

دستاوردهای فردی و گروهی را بشناسید

همه سزاوار این هستند که برای تلاش های خود پاداش بگیرند و این شناخت برای روحیه و حفظ کارمندان خوب است. راه های کوچکی برای تشخیص دستاوردهای کارکنان خود پیدا کنید، از لوح ها و گواهی ها گرفته تا مهمانی های پیتزا و کارت های هدیه برای مغازه ها و رستوران های محلی.

مطالعه بیشتر
ساده ترین عملکرد مدیر منابع انسانی

در مورد جبران خسارت در صنعت خود تحقیق کنید و تنظیمات لازم را انجام دهید

حتی اگر بسته‌های حقوق و مزایای شما چند سال پیش رقابتی بود، ممکن است دیگر اینطور نباشد. تکالیف خود را انجام دهید تا مطمئن شوید چیزی که ارائه می‌دهید همچنان در سطح متوسط ​​صنعت یا بالاتر از آن است.

برای ایجاد یک فرهنگ سازمانی خوب تلاش کنید

حقوق و مزایا تنها مواردی نیستند که کارمندان بالقوه هنگام انتخاب کارفرما به آن توجه می کنند. کارکنا همچنین می‌خواهند بدانند که تلاش‌هایشان پاداش خواهد گرفت و فرهنگ شرکتی خلاقیت، کار گروهی و تلاش‌های فردی را تقویت می‌کند.

فرصت هایی برای رشد ایجاد کنید

دادن فرصتی به کارمندان برای پیشرفت تحصیلات و واجد شرایط بودن برای ترفیع، نه تنها برای آینده کسب و کار شما، بلکه برای پایین نگه داشتن نرخ گردش مالی شما نیز مهم است. ارائه بازپرداخت شهریه، مرخصی دادن به پرسنل برای شرکت در کلاس‌های زنده و مجازی، و بحث در مورد مسیرهای ارتقاء، همگی می‌توانند به شما کمک کنند تا سوپراستارهای خود را در جایی که هستند نگه دارید.

جابجایی کارکنان میلیون‌ها تومان به دلیل افزایش هزینه‌های استخدام، کاهش بهره‌وری و موارد دیگر برای کسب‌وکارها هزینه دارد و هر شرکتی باید این هزینه‌ها را جدی بگیرد. چه شرکت شما ۱۰ نفر، ۱۰۰ نفر یا هزاران نفر استخدام کند، موارد ذکر شده در بالا می تواند به کاهش گردش مالی پرهزینه و افزایش رضایت کارکنان کمک کند.

پیچیدگی استخدام و حفظ پرسنل
رای خود را ثبت کنید 🙂

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *