نحوه برگزاری مصاحبه شغلی آنلاین موفق


رشد کسب و کار شما تحت تأثیر کیفیت و کمیت استعدادهای جدیدی است که به تیم خود اضافه می کنید. هر استخدامی جدید یک مصاحبه را تجربه می کند – با این حال، بحران سلامت فعلی به این معنی است که مصاحبه های شما احتمالاً مانند گذشته شخصاً انجام نمی شود. اگرچه بحران سلامت ممکن است بسیاری از چیزها را در جهان تغییر داده باشد، اما این واقعیت را تغییر نداده است که مردم هنوز برای مشاغل متقاضی هستند. در حالی که مصاحبه های مجازی ممکن است تا حدودی قلمرو جدیدی باشد، بسیاری از ملاحظات و استراتژی های مشابهی که در مصاحبه های حضوری استفاده می شود را می توان در مصاحبه های مجازی نیز به کار برد. با این پیشرفت‌ها، مهم است که استفاده خود را از فناوری مصاحبه شغلی به حداکثر برسانید تا فرآیند استخدام تا جایی که ممکن است راحت باشد.

طرح های مصاحبه را از قبل ترسیم کنید

در مصاحبه‌های آنلاین، روشی که شروع می‌کنید برای اینکه فرآیند غربالگری چقدر مؤثر باشد، مهم است. بسیار مهم است که از قبل برنامه ریزی کنید و برای این مصاحبه ها آماده باشید. قبل از انجام مصاحبه، مدتی را به تحقیق و توسعه طرحی برای نحوه انجام مصاحبه اختصاص دهید. به یاد داشته باشید، پرسیدن سوالات مناسب در طول مصاحبه برای استخدام فرد مناسب برای شرکت شما ضروری است. سوالات کلیدی که می خواهید بپرسید چیست؟ هر مصاحبه چه بازه زمانی خواهد داشت؟ از چه فناوری هایی استفاده خواهید کرد؟ به این سؤالات متفکرانه پاسخ دهید تا طرح واضحی از مصاحبه های خود داشته باشید و چه انتظاراتی از نامزدها دارید.

مطالعه بیشتر
مراحل و مزایای حسابرسی منابع انسانی

فناوری را آماده داشته باشید

صرف نظر از اینکه چقدر سؤالات و یادداشت‌ها را آماده می‌کنید، اگر سیستم کنفرانس ویدیویی یا اینترنت شما با اتصال بدی مواجه شود، ممکن است حتی فرصتی برای پرسیدن این سؤالات نداشته باشید. هنگامی که فناوری درگیر است، همیشه در معرض خطر قطع ناگهانی داده یا قطع شدن اتصالات قرار می‌گیرید. در هر صورت، داشتن یک برنامه پشتیبان برای این سناریوهای ناگوار مهم است. می‌توانید برای ویدیو به تلفن همراه خود سوئیچ کنید یا در صورت وقوع این رویدادها یک اتصال نقطه اتصال در دسترس داشته باشید. اگر دستگاه‌های جدیدی وارد کرده‌اید، مطمئن شوید که درایورها یا افزونه‌ها را از قبل نصب کرده‌اید تا قبل از انجام مصاحبه، به‌درستی و به‌طور ثابت کار کنند.

اجرای آزمایشی

زمینه های بسیاری وجود دارد که ممکن است هنگام استفاده از فناوری برای تقویت مصاحبه های مجازی شما اشتباه پیش برود. قبل از اینکه از فناوری خود در مصاحبه واقعی با متقاضی استفاده کنید، ابتدا یک آزمایش آزمایشی را در نظر بگیرید. مهم است که حداقل سی دقیقه قبل از مصاحبه، اتصال اینترنت خود را آزمایش کنید. با انجام این کار، می توانید برای هر چالشی که ممکن است رخ دهد آماده شوید و همچنین برای اشکالات احتمالی برنامه ریزی کنید. علاوه بر این، یک اجرای آزمایشی شما را از تجربه اشکالات غیرمنتظره در یک مصاحبه واقعی نجات می دهد و به شما زمان می دهد تا مسائل را از قبل حل کنید.

دستورالعمل های مکتوب ایجاد کنید

یک مصاحبه شغلی زمانی می تواند برای مصاحبه کننده و مصاحبه شونده ارزشمندتر باشد که نامزد دستورات قبل از موعد را نوشته باشد. حتماً یک طرح کلی ایجاد کنید که جزئیاتی را که نامزدها باید دانلود کنند، تاریخ و زمان مصاحبه، گذرواژه‌هایی که باید وارد کنند، نحوه دسترسی به اتاق‌های جلسه و همچنین شماره شماره‌گیری را مشخص می‌کند. وقتی کاندید به اندازه شما آماده باشد، تجربه مصاحبه برای هر دو طرف بهتر است.

مطالعه بیشتر
تفاوت های مدیریت پرسنل و مدیریت منابع انسانی

پس‌زمینه‌های بدون حواس‌پرتی را انتخاب کنید

در یک مصاحبه شغلی مجازی، حوادث غیرعادی بیشتری در مقایسه با فضای اداری سنتی رخ می دهد. ممکن است خانواده شما با شما تماس بگیرند، کودکی ممکن است در اتاق جلسه شما پرسه بزند، یا همسایه ممکن است چمن خود را در بیرون کنده کند. این عوامل به عنوان حواس پرتی عمل می کنند که می تواند توجه شما و نامزد را از موضوع مصاحبه دور کند. در یک فضای مصاحبه مجازی، مطمئن شوید که در حذف هرچه بیشتر حواس‌پرتی‌ها از محیط به دقت عمل کنید. مکانی را در خانه خود پیدا کنید که نور مناسبی داشته باشد و صداهای بالقوه یا حواس‌پرتی که بتواند مصاحبه را مختل کند، نداشته باشد.

لحن حرفه ای را حفظ کنید

چه در حال مصاحبه با یک نامزد به صورت حضوری و چه آنلاین باشید، حفظ استانداردهای حرفه ای همچنان از اهمیت بالایی برخوردار است. با مصاحبه مجازی مانند هر مصاحبه فیزیکی رفتار کنید – لباس مناسب بپوشید، خوش برخورد باشید و حالات صورت دلپذیر را حفظ کنید. به یاد داشته باشید، تکان دادن سر یک حرکت کوچک است که نشان می‌دهد به حرف‌های نامزد و حرف‌های او گوش می‌دهید. علاوه بر این، مطمئن شوید که در طول مصاحبه کاملاً درگیر و متمرکز هستید. از تلاش برای انجام چند کار، چه بررسی یک دستگاه تلفن همراه دیگر یا باز کردن یک برگه جدید در رایانه خود، خودداری کنید. لحنی که با نامزد تعیین می کنید می تواند به طور بالقوه بر روابط کاری شما در آینده تأثیر بگذارد.

مطالعه بیشتر
پول تبلیغات ندارید!

نتیجه

فرآیند مصاحبه شغلی یکی از مهم ترین مراحل برای ایجاد پایه استعداد شما و ادامه یافتن قطعات عالی متناسب با فرهنگ تیم شما است. اتخاذ تصمیمات درست در طول فرآیند استخدام برای موفقیت کلی شرکت شما حیاتی است. در حالی که بحران بهداشتی مداوم باعث شده است چگونه مصاحبه های شغلی مجازی کسب و کار خود را بسازید

نحوه برگزاری مصاحبه شغلی آنلاین موفق
رای خود را ثبت کنید 🙂

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *