یکی از اشتباهات رایج ما در حوزه کسب و کار نداشتن برنامه بازاریابی است.
خیلی راحت بخوام بگم بدون بازاریابی هیچ کسب و کاری معنا ندارد.
قطعا با برخی بنگاه های تجاری کوچک آشنا شده اید که با استفاده از کمترین مداخله بازاریابی (بطوریکه زیاد متوجه فرآیند بازاریابی نشده اند و بصورت خودمختار بازاریابی کرده اند) به موفقیت رسیده اند، از همین نقطه نظر میتونیم بگیم این بنگاها شانس آوردند و استثنا هستند و بعنوان یک الگو و قاعده نمیتوان روی آنها حساب کرد.
توجه به رفتار مخاطبان و هدف گذاری ارائه محصول یا خدمت به قشر خاصی از آنها (بعنوان Audience Target) به رونق کسب و کار و رشد بنگاه شما کمک خواهد کرد.
توصیه میشه از راه های کم هزینه شروع کرده و سپس نسبت به گسترش کمپین های بازاریابی خود اقدام کنید
بدون دیدگاه