صرفه جویی در زمان با خودکار کردن وظایف

صرفه جویی در زمان با خودکار کردن وظایف

خودکارسازی فعالیت ها و وظایف استخدامی

بسیاری از کارهایی که HR Function انجام می دهد ماهیتاً معمولی و تکراری است. با شروع فرآیند استخدام، از جمله آموزش و توسعه، و همچنین مدیریت عملکرد، کاری که HR انجام می‌دهد شامل کارهای دستی و معمولی است که می‌توانند خودکار شوند و در نتیجه باعث صرفه‌جویی در زمان در فرآیند می‌شوند.

به عنوان مثال، زنجیره ارزش استخدام شامل درج آگهی در رسانه های مختلف برای جذب کارکنان بالقوه، دریافت رزومه از آنها، تطبیق رزومه با شرح شغل از طریق تجزیه کلیدواژه و جنبه های دیگر، ارسال رزومه به مدیران مناسب برای پردازش بیشتر، انتخاب نامزدها برای مصاحبه، و در آخر، ترتیب دادن آزمون های کتبی و مصاحبه حضوری.

بسیاری از این وظایف را می توان خودکار و با استفاده از ابزارها و نرم افزارهای پیشرفته هوش مصنوعی فعال کرد. عملکرد منابع انسانی در واقع می تواند در زمان صرفه جویی کند و کارایی را از صرفه جویی در مقیاس و هم افزایی از ادغام زنجیره ارزش نهایی فرآیند استخدام را به فعلیت برساند.

به عنوان مثال، جدا از درج آگهی و سایر جزئیات در مورد مشاغل خالی در رسانه های مختلف، فرآیند استخدام نیز شامل دریافت رزومه و تطبیق آنها با شرح وظایف است.

این یک فعالیت روتین و تکراری است که وقتی به صورت دستی انجام می شود، علاوه بر اختصاص کارکنان اختصاصی و سایر منابع، زمان زیادی را می طلبد.

ابزارها و نرم‌افزارهای زیادی در بازار وجود دارند که این کار را خودکار می‌کنند که در آنها از هوش مصنوعی و داده‌های بزرگ و همچنین تجزیه و تحلیل داده‌ها برای تجزیه رزومه‌ها و یافتن کلمات کلیدی منطبق با شرح شغل استفاده می‌کنند. در واقع، این کار کلیدی که اغلب وقت گیر است، می تواند به صورت خودکار در زمان صرفه جویی شود.

مطالعه بیشتر
برنامه ریزی برای تعطیلات اعضای تیم

همچنین، عملکرد منابع انسانی می‌تواند از طریق استفاده از ابزارها و نرم‌افزارهایی به تعداد نامحدودی از متقاضیان دسترسی پیدا کند، مانند زمانی که این کار خودکار شود. سپس “انفجار رزومه ها” و پردازش آنها در مقیاس انبوه آسان تر می شود.

Resume Blasting چیست و چگونه اتوماسیون آن را ممکن می کند

اصطلاح Resume Blasting اغلب توسط استخدام کنندگان و متقاضیان به طور یکسان و همچنین توسط وب سایت ها و پورتال های شغلی برای نشان دادن ارسال و دریافت انبوه رزومه ها استفاده می شود.

در واقع، Resume Blasting به این معنی است که داوطلبان می توانند رزومه خود را به تعداد نامحدودی از استخدام کنندگان ارسال کنند، علاوه بر این که استخدام کنندگان چنین رزومه هایی را در مقیاس انبوه دریافت می کنند. این فعالیت عمدتاً در اکثر شرکت‌ها خودکار است و زمانی که وظیفه تطبیق رزومه‌ها با شرح وظایف و سپس ارسال آنها به مدیران مربوطه خودکار می‌شود، منجر به صرفه‌جویی بیشتر در زمان و همچنین بازدهی از صرفه‌جویی در مقیاس می‌شود. ابزارهایی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند اغلب رزومه ها را برای تطبیق مهارت ها با شرح شغل تجزیه و تحلیل می کنند.

خودکارسازی تطبیق رزومه و فهرست کوتاه و همچنین تماس های مصاحبه

علاوه بر این، این ابزارها همچنین از تجزیه و تحلیل داده های بزرگ برای “پیش بینی” که متقاضیان مهارت های مناسب برای مشاغل را دارند، استفاده می کنند.

جدای از این، چنین نرم‌افزارهایی «مسیرها» و «صف‌ها» را نیز از سر می‌گیرند که با توضیحات مطابقت دارد تا برای پردازش بیشتر به مدیران مربوطه ارسال شود.

مطالعه بیشتر
دانلود رایگان کتاب بازاریابی وب - زبان اصلی

در واقع، حتی مدیران می‌توانند با استفاده از این ابزارها در زمان صرفه‌جویی کنند تا رزومه‌ها را «برنده» کنند و سپس آن‌ها را به تعداد کمی «تقسیم» کنند تا نیازی به صرف زمان زیادی برای این کار نداشته باشند.

علاوه بر این، هنگامی که رزومه ها در لیست کوتاه قرار گرفتند، کار بعدی تماس با نامزدها نیز می تواند خودکار شود که به موجب آن می توان از پست های انبوه برای اطلاع دادن داوطلبان در مورد مرحله بعدی در فرآیند انتخاب، چه آزمون کتبی یا مصاحبه حضوری استفاده کرد. .

جدای از این، سایر وظایفی که مستقیماً به دورهای مصاحبه و تناسب واقعی منتهی می‌شوند نیز می‌توانند خودکار شوند و در نتیجه اطمینان حاصل شود که عملکرد منابع انسانی بر ارزش‌آفرینی و تمرکز بر فعالیت‌های ارزش‌افزای بالاتر تمرکز می‌کند.

در واقع، چنین ابزارها و نرم‌افزارهایی در زمان زیادی صرفه‌جویی می‌کنند و برخی از کارشناسان صنعت گزارش می‌دهند که تقریباً ۵۰ تا ۶۰ درصد از زمانی که عملکرد HR صرف می‌کند می‌تواند در این فرآیند صرفه‌جویی شود. این بدان معنی است که خودکار کردن کارهای معمول و تکراری می تواند در واقع منجر به کارایی و هم افزایی برای عملکرد منابع انسانی شود.

خودکارسازی حقوق و دستمزد و مدیریت عملکرد

اگرچه فرآیند استخدام معمولاً وظیفه ای در عملکرد منابع انسانی است که اغلب خودکار می شود، همچنین این مورد نیز وجود دارد که سایر جنبه های کار منابع انسانی مانند مدیریت عملکرد معمول و حقوق و دستمزد حتی می توانند خودکار شوند.

در واقع، این واقعیت که حقوق و دستمزد در اکثر سازمان‌ها خودکار است به این معنی است که حتی سایر وظایفی که در مقیاس انبوه هدایت و انجام می‌شوند نیز می‌توانند خودکار شوند. از آنجایی که فناوری اغلب از طریق ایجاد صرفه جویی در مقیاس به دلیل توانایی خود در افزایش مقیاس، ارزش ایجاد می کند، هم افزایی حاصل از یکپارچگی را نیز به فعلیت می رساند.

مطالعه بیشتر
بهبود بهره وری کارکنان با حفظ روحیه

به عنوان مثال، هنگامی که وظایف متفاوت و مجزایی که HR انجام می دهد خودکار می شوند، ادغام اغلب ارزشی ایجاد می کند که تاکنون پنهان بوده و از این رو می تواند به مزایای قابل توجهی برای سازمان های معاصر منجر شود.

اتوماسیون فعالیت ها و فرآیندهای غیر اصلی منجر به ایجاد ارزش می شود

در نهایت، یک گرایش جهانی به سمت خودکارسازی تمام فعالیت‌های غیر اصلی و عملکردهای پشتیبانی در سازمان‌های معاصر وجود دارد، و این همان چیزی است که منجر به پذیرش ابزارها و نرم‌افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل می‌شود.

بنابراین، واضح است که در حالی که عملکرد منابع انسانی را می توان کاهش داد و برخی از کارکنان را به دلیل اتوماسیون رها کرد، مزایای آن این است که کارکنان باقی مانده می توانند بر روی فعالیت های ارزش افزوده بالاتر تمرکز کنند، بدون ذکر جهش در بهره وری و کارایی.

برای نتیجه‌گیری، اغلب سازمان‌ها معمولاً وظایف منابع انسانی ناب دارند که با حداقل افراد کار می‌کنند، عمدتاً زیرا وظایفی که این عملکرد انجام می‌دهد تا حد زیادی معمولی هستند و از این رو، آنها بر خودکارسازی چنین وظایفی تمرکز می‌کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که پرسنل کلیدی بر ارزش افزوده برای سازمان تمرکز می‌کنند.

صرفه جویی در زمان با خودکار کردن وظایف
رای خود را ثبت کنید 🙂

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *