ضربه فنی لحظه آخری استارباکس

استارباکس اخیراً با چالشی روبرو شده است که بسیاری از مشاغل از آن وحشت دارند. آن چیزی که آن را “ضربه فنی” در سیستم خود می نامید داشت. این نقص باعث قطعی ۷۴۰۰ فروشگاه در ایالات متحده و ۱۰۰۰ فروشگاه در کانادا شد. نتیجه: کارمندان شرکت نتوانستند ثبت نقطه فروش فروشگاه را به کار بیاندازند. این بدان معنا بود که کارمندان نمی توانستند برای هیچ چیزی پول بگیرند.

کارمندان استارباکس که غافلگیر شده بودند، وحشت نکردند. در عوض، آنها یک راه حل ساده را اعمال کردند: آنها قهوه را در تمام طول روز به مشتریان رایگان می دادند. درست است. آنها قهوه را رایگان به مشتریان می دادند. مطمئناً، برخی از فروشگاه ها زودتر بسته شدند. اما این فروشگاه‌ها هنوز هم محصولی را که داشتند در حین افتتاح به آنها می‌دادند.

کاری که این کارمندان انجام دادند منطقی بود. آنها به جای هدر دادن محصول، با دادن آن، حسن نیت ایجاد کردند. همانطور که یکی از نویسندگان می گوید: “آنها بهترین تلاش خود را با مشتریان خود نشان دادند و کمی عشق به آنها نشان دادند.” به طور خلاصه، آنها یک فاجعه بالقوه را به فرصتی برای نشان دادن خدمات حماسی به مشتریان تبدیل کردند.

ضربه فنی لحظه آخری استارباکس
رای خود را ثبت کنید 🙂

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *