بهبود بهره وری کارکنان با حفظ روحیه


از همین ابتدا بگویم که به مدیر سرسخت تبدیل نشوید!!!

با تبدیل شده به مدیر سرسخت روحیه شرکت از بین میرود و کارمندان به دنبال شغل دیگری رفته و در نهایت شما می بایست تمامی امورات استخدام را از سر بگیرید.

توجه به نکات زیر میتواند به شما کمک کند تا در حفظ کارمندان خود بهره وری آنها را بالا ببرید و یک محیط شاد و کارکنانی مشتاق داشته باشید.

نگهداری و تعمیر (یا تعویض) تجهیزات

برای هر کسی که در هر صنعتی (اعم از مجازی، فیزیکی، با محصول یا خدمت) کار می کند، زمانی که با تجهیزات ضعیف و فناوری قدیمی سروکار دارد، کار کارآمد و بهینه نیست و اصطلاحا میگوییم که ضریب سختی کار دشوار است. اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما واقعاً شانس بهره وری را با نگهداری، تعمیر و به روز رسانی مداوم تجهیزات خود بدست می آورند.

از این رو بازرسی های معمول تجهیزات، و همچنین تعویض قطعات، باید بخشی از برنامه ۳ الی ۶ ماهه شما باشد. اگر متوجه شدید که هر دستگاهی مانع عملکرد کارمندان می شود، به آنها لطف کنید و فوراً آن را تعویض کنید.

تعیین معیارهای قابل اندازه گیری و سنجش پذیر

در حالی که ممکن است کارمندان شما پرسنل فروش نباشند (واحد های پشتیبانی و مالی و اداری)، همچنان می توانید معیارهایی را برای سنجش عملکرد کلی آنها تعیین کنید. معیارهای معینی می توانند شامل تعداد پروژه ها، اتمام امور محوله و بررسی انجام وظایف باشد که تکمیل شده اند یا کل زمان استفاده شده برای هر کار را در نظر گرفت و برای آنها معیاری ساخت تا بتوان این موارد را سنجید.

مطالعه بیشتر
جلوگیری از فرسودگی شغلی کارکنان

ممکن است به نظر برسد که تعیین معیارها به روحیه آسیب می زند، اما در واقع می تواند به کارکنان راهنمایی روشنی بدهد که در کجا ایستاده اند و برای موفقیت چه کاری باید انجام دهند. در دراز مدت، این واقعا می تواند روحیه را بهبود بخشد.

مشوق ها را ارائه دهید

تعداد کمی از کسب و کارها می‌توانند حتی تا نیمی از حقوق پرسنل را بعنوان پاداش به آنها بدهند. اما این بدان معنا نیست که نمی توانید حداقل انگیزه های کوچکی برای برآورده کردن معیارهای خاص ارائه دهید.

با ایجاد یک برنامه هدفمند، اگر کارمندان شما به اهداف خود برسند، یا اگر به سادگی یک کار عالی انجام می دهند، یک مهمانی پیتزا کوچک، یک کارت هدیه به یک رستوران، یا چند بلیط برای سینما راه زیادی برای حفظ انگیزه کارکنان دارد.

یک برنامه سلامتی شرکت ایجاد کنید

طبق گزارشی از انجمن مدیریت منابع انسانی، یک نظرسنجی نشان داد که ۹۰ درصد از مدیران معتقدند که یک برنامه سلامتی می‌تواند بهره‌وری را افزایش دهد. در حالی که تئوری‌های خاص فراوان است، معمولاً اعتقاد بر این است که کارمندانی که ورزش می‌کنند، درست غذا می‌خورند و به اندازه کافی می‌خوابند (می‌دانید، حفظ سلامتی!) ذهن تیزتر، انرژی بیشتر و اشتیاق بیشتری برای کار خود دارند.

به عنوان یک کسب و کار احتمالاً نمی توانید یک سالن بدنسازی و سالاد بار برای شرکت نصب کنید، اما می توانید آموزش سلامتی را اجرا کنید. همچنین می‌توانید در مورد هزینه عضویت در باشگاه یا سایر هزینه‌های مربوط به رفاه، مانند کلاس‌های یوگا یا خرید تجهیزات کمک کنید.

مطالعه بیشتر
برنامه ریزی برای تعطیلات اعضای تیم

اجتناب از مدیریت خرد

هیچ کس دوست ندارد تحت مدیریت خرد باشد. ممکن است احساس کنید که اگر بر تمام جزئیات کسب و کار نظارت نکنید، ساختمان مطمئناً فرو خواهد ریخت. نگران نباش! اگر کارمندان خود را به درستی آموزش داده باشید، آنها کاملاً قادر خواهند بود که کار را برای خودشان انجام دهند.

دادن آزادی بیشتر به افراد در مورد نحوه کار آنها می تواند کارایی بهتری ایجاد کند و در عین حال غرور بیشتری را در بین کارمندان ایجاد کند.

اجازه استراحت، زمان استراحت و تعطیلات را بدهید

مقالات زیادی در مورد اهمیت استراحت برای بهره وری بیشتر نوشته شده است، اما ما مستقیماً به منبع می رویم. یک مطالعه علمی در دانشگاه کانکتیکات نشان داد که اپراتورهای رایانه ای که به طور مکرر از کار مداوم استراحت کوتاه می کردند، بهره وری و رفاه بهتری داشتند.

این نکات را اجرا کنید و کارمندان کارآمدی خواهید داشت که از آمدن سرکار خوشحال می شوند!

بهبود بهره وری کارکنان با حفظ روحیه
رای خود را ثبت کنید 🙂

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *