حرکت موثر با چالشهای منابع انسانی


مدیریت منابع انسانی در گذشته به عنوان سایر مشاغل اداری مرسوم در نظر گرفته می شد. اما در طی یک دوره زمانی به عنوان یک کارکرد استراتژیک برای بهبود محیط کار، برنامه ریزی نیازهای منابع انسانی و ایجاد تعادل بین سازمان و کارفرمایان به منظور افزایش بهره وری سازمانی و تحقق اهداف سازمانی تکامل یافته است. اغراق نکنیم اما در دنیای پر رقابت امروزی به تدریج به یکی از مهمترین وظایف یک سازمان تبدیل شده است.

درک روانشناسی نیروی کار، حفظ بهترین استعدادهای صنعت، ایجاد انگیزه در آنها برای عملکرد بهتر و مدیریت تنوع در عین حفظ وحدت به طور همزمان چالش بزرگی است، به ویژه در کشورهایی که هنوز در حال تکامل است. جهانی شدن منجر به تحولات مثبت بسیاری شده است، اما نگرانی های زیادی را برای مدیران منابع انسانی ایجاد کرده است.

در دنیای سخت و بازار کار فشرده امروزی، هماهنگی یک نیروی کار چندفرهنگی یا متنوع یک چالش واقعی برای بخش منابع انسانی است. مدیران منابع انسانی برای ایجاد تعادل بین کارفرما و کارمند با در نظر گرفتن روندهای اخیر در بازار تلاش می کنند. اگر نتوانند چالش های منابع انسانی را به طور موثر مدیریت کنند، ممکن است خود را در عواقب بدی ببینند.

برای باقی ماندن در تجارت، مدیران منابع انسانی باید به طور موثر به چالش های منابع انسانی زیر رسیدگی کنند:

  • مدیریت نیروی کار چندفرهنگی / متنوع

برخورد با افراد مختلف از سن، جنسیت، نژاد، قومیت، زمینه تحصیلی، موقعیت مکانی، درآمد، وضعیت والدین، اعتقادات مذهبی، وضعیت تأهل و نسب و تجربه کاری می تواند یک کار چالش برانگیز برای مدیران منابع انسانی باشد. با این کار، مدیریت افراد با مجموعه ایدئولوژی‌ها، دیدگاه‌ها، سبک‌های زندگی و روان‌شناسی متفاوت می‌تواند بسیار خطرناک باشد. ارتباط موثر، سازگاری، چابکی و نگرش مثبت مدیران منابع انسانی می تواند نیروی کار متنوع را پیوند دهد و استعدادها را در سازمان حفظ کند.

  • مدیریت تغییر

چه کسی می خواهد ایدئولوژی یا روش کار خود را تغییر دهد؟ نه من و نه تو. چگونه می توانیم انتظار داشته باشیم که دیگران تغییر کنند؟ ایجاد تغییر در فرآیندها و رویه های سازمانی، پیاده سازی و سپس مدیریت آن یکی از بزرگترین دغدغه های مدیران منابع انسانی است. محیط کسب و کار بسیار ناپایدار است. تکنولوژی هرازگاهی در حال تغییر است. همه به لطف جهانی شدن است. ارتقای فناوری موجود و آموزش افراد برای آنها دردسر واقعی برای بخش منابع انسانی است. میزان موفقیت تغییر فناوری بستگی به این دارد که HRD چگونه می تواند تغییرات را مدیریت کند و مسائل مربوط به افراد را در این فرآیند مدیریت کند.

  • حفظ استعدادها

جهانی شدن به متخصصان شاغل آزادی عمل داده است تا در هر نقطه از جهان کار کنند. اکنون که آنها فرصت های بی پایان پر سود برای کار دارند، استخدام و حفظ بهترین استعدادهای صنعت شوخی نیست. حفظ روابط هماهنگ با آنها، فراهم کردن محیط کاری عالی و ارائه پاداش و مزایای بیشتر نسبت به رقبای شما می تواند آنها را حفظ کند و انگیزه دهد.

  • مدیریت تعارض

مدیران منابع انسانی باید بدانند که چگونه درگیری های کارمند-کارفرما و کارمند-کارمند را بدون آسیب رساندن به احساساتشان مدیریت کنند. اگرچه اجتناب از درگیری بین افراد تقریباً غیرممکن است، باز هم با درایت برخورد با آنها می تواند به مدیران منابع انسانی در حل مسائل کمک کند. آنها باید بتوانند به هر یک از طرفین گوش دهند، تصمیم بگیرند و به شیوه ای قانع کننده با آنها ارتباط برقرار کنند تا از درگیری های بعدی جلوگیری کنند.

متخصص منابع انسانی باید با تمام استراتژی ها و برنامه های عملیاتی فعال باشد تا بتواند نیازهای در حال تغییر سازمان را برآورده کند. آنها باید با عملکردهای اساسی منابع انسانی از جمله برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری و کنترل منابع انسانی آشنا باشند.

مطالعه بیشتر
پاسخ به چالش های مشتریان
حرکت موثر با چالشهای منابع انسانی
رای خود را ثبت کنید 🙂

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *