کارمندان قبل از استخدام چه شرایطی داشته اند ؟


بررسی پیشینه کارمندان از کجا شروع شد و چیست ؟

در سال‌های اخیر، شرکت‌ها بررسی‌های پیشینه‌ای را در مورد استخدام‌های احتمالی انجام داده‌اند. قبل از شروع بحث در مورد اهمیت این بررسی‌های پیش‌زمینه، ابتدا توضیح می‌دهیم که منظور از بررسی پس‌زمینه چیست. به بیان ساده، فرآیند تأیید اعتبار افراد جدید و بالقوه قبل از استخدام، فرآیند بررسی سوابق را تشکیل می دهد. علاوه بر این، بررسی سوابق نه تنها برای تأیید اینکه آیا یک کارمند خاص واقعاً از یک کالج خاص فارغ التحصیل شده است یا در یک شرکت خاص کار کرده است، بلکه برای اشاره به مراجعی که کارمند برای دریافت ایده در مورد خود ارائه کرده است استفاده می شود.

قابل اعتماد بودن و شخصیت

به عبارت دیگر، بررسی پیشینه برای تعیین یکپارچگی و قابلیت استخدام یک کارمند خاص با تأیید اعتبار ارائه شده توسط وی و بررسی آنها در برابر سوابق واقعی استفاده می شود. این عمل در سراسر جهان رایج شده است زیرا بسیاری از کاندیداها در حال رد کردن اعتبار خود هستند که منجر به شناسایی آنها در مراحل بعدی شغلی شده و در نتیجه باعث شرمساری و ناراحتی شرکت ها شده است. همچنین هنگامی که مشخص شود کارمندان جزئیات تجربیات خود را جعلی می کنند، می تواند منجر به رسوایی شود.

بررسی پیشینه در سراسر جهان

جدای از این، بررسی پیشینه نیز در کشورهای توسعه یافته که در آن پایگاه‌های اطلاعاتی متمرکزی وجود دارد که سوابق همه کارکنان ثبت‌نام شده نیروی کار را ذخیره می‌کند، عادی بود. به عنوان مثال، از شماره تامین اجتماعی برای شناسایی کارمندی در پایگاه داده استفاده می‌شود که تمام جزئیات تحصیلات، تجربه، سابقه اعتباری، جزئیات هر گونه اطلاعات مرتبط با مجری قانون، و سایر جزئیات مرتبط یا مرتبط را دارد. این به شرکت‌ها کمک کرد تا پروفایل‌های جعلی کارمندان را شناسایی کنند و بفهمند که آیا استخدام‌کنندگان احتمالی در اظهارات خود در برابر شرکت‌ها صادق بوده‌اند یا خیر. از سوی دیگر، این بررسی‌های پیشینه تاکنون تنها در موارد خاصی که شرکت‌ها مشکوک به کارمندی خاص می‌خواستند از او مطلع شوند، محدود می‌شد. با این حال، در سال‌های اخیر، بسیاری از شرکت‌های چندملیتی بررسی سوابق همه افراد بالقوه را عاقلانه تشخیص داده‌اند، زیرا شیوع جعل کارمندان اعتبارنامه‌هایشان رایج شده است. جدای از این، این واقعیت که بسیاری از کارمندان در این کشورها اغلب شغل خود را تغییر می دهند به این معنی است که نیاز به دانستن دلیل این جابجایی ها وجود دارد زیرا احتمال خروج مشکوک بسیار واقعی است.

مطالعه بیشتر
مدیریت استراتژیک منابع انسانی | ابزاری برای دستیابی به اهداف سازمانی

فرآیند بررسی پیشینه

جنبه بعدی در مورد اجرای بررسی‌های پس‌زمینه این است که شرکت‌ها معمولاً این فرآیند را به ارائه‌دهندگان خدمات اختصاصی که به پایگاه‌های اطلاعاتی و نیروی کار برای رسیدگی به درخواست‌های بررسی پس‌زمینه دسترسی دارند، برون‌سپاری می‌کنند. البته، بسیاری از شرکت‌های چندملیتی این فرآیند را در خانه انجام می‌دهند، زیرا تا آنجا که به بررسی‌های پس‌زمینه مربوط می‌شود، تعداد کارمندان موجود در فهرست آنها قابل کنترل است. بسیاری از شرکت‌های داخلی همچنان بررسی‌های گذرا را انجام می‌دهند، زیرا منابع یا زمان لازم برای انجام بررسی‌های پیشینه گسترده را ندارند. به همین دلیل است که شرکت‌های بزرگ اغلب کارمندان زیادی در لیست خود دارند که آن‌طور که ادعا می‌کنند نیستند. بدون ورود به بحث اخلاقی، پیشنهاد ما این است که همه شرکت‌ها باید بررسی‌های پیشینه را انجام دهند، زیرا در غیر این صورت زمانی که گذشته کارمندان در مورد کارمندان با سابقه مشکوک عمومی می‌شود، با مشکل مواجه می‌شوند.

اندیشه های پایانی

برای همه آن دانشجویان و کارمندان بالقوه شرکت، در اینجا یک توصیه ای دارم، هنگامی که انواع مطالب را در رسانه های اجتماعی پست می کنید مراقب باشید زیرا فرآیند بررسی پیشینه اغلب شامل تجزیه وب و اطلاعات آنلاین ارائه شده توسط افراد بالقوه است. بنابراین، دفعه بعد که می‌خواهید در مورد آن مهمانی پرشور که در آن یک جشن جشن گرفته‌اید، خوشحال باشید، مراقب مطالبی باشید که آنلاین ارسال می‌کنید، زیرا می‌توانید در بررسی پس‌زمینه آن را پیدا کنید. در نهایت، به یاد داشته باشید که در مورد آنچه در رزومه و فرم های درخواست خود اعلام می کنید، اخلاقی و صریح باشید زیرا در غیر این صورت ممکن است با شرکت های رویایی خود دچار مشکل شوید.

مطالعه بیشتر
ایجاد ارزش بلند مدت با استفاده از کارت امتیازی
کارمندان قبل از استخدام چه شرایطی داشته اند ؟
رای خود را ثبت کنید 🙂

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *