وفادارش کن!


اصل KISS یا ساده انگاری

درک آسان مشتری از برنامه ای که دارید راز موفقیت شما در وفاداری خواهد بود، مواجه نشده با معادلات و سناریوهای پیچیده باعث غرق شدن آنها میشود و دلزده خواهند شد.

یک برنامه خیلی ساده و مشهود و قابل دستیابی داشته باشید. بعنوان مثال در خرید سوم به بعد از فلان امتیاز برخوردار خواهید شد یا اگر خدمات دارید یک سرویس رایگان و اگر محصول فیزیکی دارید بعنوان مشوق برای خرید بعدی و یا حتی آشنا شدن با سبد محصولات میتواند ایده خوبی برای ایجاد وفاداری باشد.

  • تبدیل امتیاز به پول

اگر یک برنامه وفاداری مبتنی بر امتیاز ارائه می‌دهید، مطمئن شوید که ارزش امتیاز را به روشی واضح تأکید کنید. در بیشتر موارد، داشتن امتیازهایی که هر کدام ۱ واحد پولی ارزش دارند، راه خوبی برای سازماندهی سیستم شما است. به عنوان مثال، اگر مشتریان ۱۰۰ هزار تومان در سیستم شما خرج کنند، می توانند ۱۰ امتیاز دریافت کنند که برابر با ۱۰ هزار تومان است. این قالب آسان به مشتریان اجازه می دهد تا به سرعت محاسبه کنند که چه مقدار از برنامه را به دست آورده اند.

  • همه چیز پول نیست! مشوق های دیگری را در نظر بگیرید

احساس خریدنی نیست، اکثر برنامه های وفاداری بر کیف پول مشتری تمرکز دارد پس بیایید کمی متفاوت تر باشیم و با احساسات آنها صحبت کنیم، بعنوان مثال کمک به انجمن های خیریه یا اقشار ضعیف جامعه با تخصیص درصدری از فروش، باعث میشه علاوه بر ذینفع بودن آن موسسه، مشتری خود را شریک این حس خوب کمک به همنوع دریافت کند.

  • ایجاد تجربه های شیرین

بلیت سینما، محل ورزشی، بازدید موزه، …. تجربه های به یاد ماندنی برای مشتریان به ارمغان می آورد، حال اگر بتونید این تجارب را با کسب و کار خود همسو کنید که هم افزایی بسیار بالایی خواهد داشت، بعنوان مثال شما یک فروشگاه کت و شلوار دارید ارائه کارت هدیه یک رستوران خوب این فرصت را به آنها میدهد تا با پوشیدن کت و شلواری که از شما خریده اند لحظات به یاد ماندنی را تجربه کنند.

  • یک برنامه خرید عضویت VIP ایجاد کنید

از مزایای این روش ایجاد حسه تعلق به گروهی خاص است، ارائه این مدل خدمت (VIP) و ایجاد یک برنامه عضویت سطح بالایی برای ارائه خدمت در ازای دریافت هزینه آن از مشتری باعث بروز احساسی خوشایند خواهد شد. حتی هر از گاهی دریافت هزینه ممکن است غیرسازنده بنظر برسد اما مشتریان نیاز دارند تا به آنها حتی با پرداخت هزینه بیشتر توجه شود.

  • با یکی دیگر از مشاغل محلی شریک شوید

شریک شدن در امتداد کسب و کار قرار است اتفاق بیوفتد نه در یک کسب و کار، به عبارت دیگر به توافقی برسید تا خدماتی ارائه کنید تا مشتری از چرخه شما خارج نشود. مانند نمایشگاه ماشین با کارواش یا پمپ بنزین. این می تواند هم افزایش وفاداری و هم مشتریان جدید را فراهم کند.

  • برنامه های تجاری یا گروهی را ارائه دهید

گروه های بزرگ اغلب حاشیه سود زیادی به همراه دارند. تصور کنید که می توانید ۱۰۰ نفر را با ارائه یک تخفیف گروهی کوچک از خدمات شما استفاده کنند. به مشاغل محلی بروید و به کارمندان آنها تخفیف بدهید. تقریباً هر کسب و کاری انجام خواهد داد، اما گزینه های خوب ممکن است شامل فروش خودرو، نمایندگان بیمه، وکلا و هر دفتر بزرگ در منطقه شما باشد. تنها با ۱۰ درصد تخفیف، می توانید تعداد افرادی که به محل فروشگاه شما مراجعه می کنند را به میزان قابل توجهی افزایش دهید و در عین حال وفاداری مشتری را نیز بهبود بخشید.

با این نکات ساده، می توانید بهترین برنامه پاداش وفاداری را ایجاد کنید که مشتریان را بارها و بارها به فروشگاه شما بیاورد. اگر در مورد پیاده سازی نرم افزار وفاداری سوالی دارید، لطفاً همین امروز با ما تماس بگیرید و ما مطمئن خواهیم شد که اطلاعات مناسبی برای دستیابی به اهداف آینده خود دارید!

مطالعه بیشتر
یکجانبه نگری و تک بعدی اندیشیدن از آفات مدیریت
وفادارش کن!
رای خود را ثبت کنید 🙂

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *